Friday, May 6, 2011

WaRkaH seOraNG kAwAn...

Salam..

Sorry if nota neh buat awak rasa kurang selesa...nota nih just to clarify apa yang ada dalam hati neh..its been 3 week without sms or call from u..am i right?...haha...its ok...tapi keputusan neh bukan berdasarkan kepada kejadian tiga minggu itu...

Pertama...saye rase...dah tiba masanya tiada siapa di antara kita 'menanti' dan berharap pada sebuah 'peluang'. Ini bukan keputusan melulu..setelah mengambil kira pelbagai kejadian yang terjadi selama ini...malah kisah lapan tahun dulu...sedikit sebanyak masih berbekas di dalam hati.

Saya taknak terus berharap pada suatu yang tidak pasti. Awak meminta saya memberi peluang...Saya berperang dengan akal dan hati..akhirnya saya akur pada hati..sememangnya ada sisa-sisa sayang dalam hati saya untuk awk dan saya perlu akuinya. Ini hakikat takdir kehidupan saya.

Saya memberi peluang tersebut kepada awak dalam diam dan tanpa awk sedar kerana saya nak tengok sejauh mana peluang 'lutsinar' yang saya bagi itu akan digunakan untuk awak yang ingin mengenali saya. Malah peluang tersebut juga untuk menilai sejauh mana kesungguhan awak untuk mengenali saya. Sejauh mana awak bersabar untuk menunggu dan meyakinkan saya bahawa awak benar-benar ikhlas untuk mengenali saya.

Saya tidak memulakan sms?...saya akui..pertama kerana saya sebuk dan yang kedua itu memang pilihan saya. Saya sengaja tidak memulakan sms hanya kerana ingin melihat kesungguhan awak. Saya sengaja menguji kesabaran awak untuk terusan mengenali saya. Sayangnya kesabaran awak hanya dua bulan..dan baru kini saya lihat..lapan tahun penantian itu suatu sia-sia.

Saya tidak memerlukan sms panjang berjela cukup sekadar ucapan selamat malam setiap malam. Itu sahaja.

Dan ternyata peluang tersebut sekadar peluang. Malah bukan perkara peluang itu sahaja mendorong saya membuat keputusan tersebut. Hati saya semakin tawar..semakin hilang rasa setelah mengetahui perkara yang satu ini. Tapi saya tahu..itu hak awak..hak yang tidak mampu untuk saya halang...awk berhak untuk mengenali sesiapa sahaja. Tak bermakna peluang yang saya bagi itu akan menyekat awk untuk mencari kebahagian.

-i know u seeing someone right now...:-)...semoga terus sukses dalam semua bidang..kerjaya mahupun cinta. moga yang dicari ditemui. kita masih KAWAN..if selepas ini saya tak balas sms awak atau tak jawab call itu tidak bermakna saya tak nak berkawan dengan awak.

Saya ingin menjadi kawan seperti dulu. kawan sebelum awak putus dengan yana...saya rasa awak faham maksud itu...saya mohon andai selama ini ada salah silap di mana-mana. halalkan segalanya.

Salam sayang...
kawan awak


p/s: Lega...saye dah nyata apa yang saya rase...

No comments:

Post a Comment