Thursday, April 12, 2012

~Lebihnya dia...kurangnya saya...~

Salam..

warghh...depan kpop melanda jiwa..haha...orang laen dan masuk dimensi baru dh dalam arena demam kpop neh..tapi aku?..baru nak masuk gear..apelah..haha..

Tapi percayelah..sume neh akan bersifat sementara jer..but dengar lagu korea..YES..n FYI..skrng neh pun tgh dengar koleksi lagu group FT Island..tak tau nape..tapi mmg suka sgt ngan group tuh..suara besh..lagu pun besh..boley layan la walau tak paham...hehe

Dah tutup cite kpop..haha..bukan cite cinta harian kita...beberapa kejadian yang terjadi di sekeliling aku baru-baru ini..datang seorang rakan mengadu..kekasihnya begini..kekasihnya begitu..mengapa dia tidak seperti ini..mengapa dia tidak seperti itu..dan mengapa dia tidak macam pakwe orang lain..dan yang takleh tahan..apsal die tak macm pelakok cite korea tuh..yg perfect serba serbi..

jawapan aku senang jer..sebab pakwe korang bukan si polan yang dimaksudnya..pakwe korang adalah pakwe korang..dia bukan Jung Yong Hwa, Lee Mih Hoo ataupun ramai lagi pelakon korea yg top2..

Dan aku bertanya pade pengadu..apsal yang kekurangan pakwe yang dicarik..apsal tak cuba melihat kelebihan yang ade pade si arjuna...kalo kekurangan yang dicari maka kita nampak la kurangnya...

Cuba bukak mata dh cari lebihnya si pemilik hati itu..korang sure akan rasa 'senang' dengan dapatan korang..dan dalam sedar itu..kelebihan arjuna itu akan melengkapkan kekurangan korang..

Cakap memang senang kan..tapi tak salah kite mencuba kan..inilah konsep terima seadanya..sekiranya kekurangan itu dilihat boleh dibaiki secara bersama..tak salah kita saling tolong menolong demi keutuhan sebuah ikatan kan..

Jangan dibangkitkan isu kurangnya engkau dan lebihnya aku..atau apasal ko tak mcam pakwe orang lain..jom sama2 berusaha untuk mencari yang terbaik buat pelengkap kekurangan dan menguatkan kelebihan...hehe...

Salam sayang..

katak hijau...

No comments:

Post a Comment