Thursday, March 31, 2011

KecIk HaTi vS anTi soSial...

Salam...

Mata tak mengantul lagik walaupun jam dh nak dekat pukul 1 pagi. nak siapkan dua story pencarian gadis johor malas plak..takde idea untuk intro yang mencengkam...haha (padahal malas...haha)

Inilah die dilema bagi reporter kalo nak buat story..intro perlu mantop sebab ia penarik org nak bace selain tajuk yang boom...

wait!!! eh tersasar cerita pulak..malam neh bukan nak cite pasai story tapi nak cite kisah minggu lalu..

Ia bermula begini...suatu hari ade seorang kawan meng'call' aku ajak p maen bowling..kejadian adalah malam..dn jawapan standart..aku menolak dengan alasan aku nak balik umah bace novel yg aku baru je beli..(memang betul..semangat nak bace novel..aku tidoq pukul 5 pagi utk habiskan sebuah novel bertajuk Prince Charming..cite yg besh..)

dalam perbualan singkat itu..selpas aku menolak ajakannya..die berkata..."kau neh antisosial sungguh...dan aku hanya ketawa..kah2...

Perkara anti sosial itu timbul sebenarnye dh lame..puncanya aku kecik ati sebab selama neh kengkawan upis dn yg laen g mane2 atau berhibur tak penah ajak aku pong..tau2 jer gambo upload dlm fb..bile aku tanye..ckap la.."aku ikut je..lagipun tak plan nak p"...ada tuh terkedu sejenak bile aku 'tercium' planning depa..

Mula2 serius aku kecik ati..rase sgt terpinggir..dn aku penah luahkan dlm blog neh tajuk isolated...lama2 aku jadik tiada perasaan...biarlah org nak ckap aku anti sosial sekalipun..

Aku rase bersyukur sebenarnye..yelah..takde la duet aku abis ikut deme..haha..lagipun aktiviti depa suke memalam..aku neh dh la bute drive memalam..selama neh pong org laen yg drive kete memalam kalo p assg..

Bukan aku tak ngam ngan depa..tapi...entahlah..skrang neh selepas ketiadaan kak jah..idup aku hanya di upis dan rumah..itu sahaja..kalo aku rase nak g jenjalan aku pegi..tapi banyak masanye duk umah jer

rase tenang sgt duk umah walaupun yg ade hanyalah sebuah peti televesyen..kah2..tapi aku ade cik novel yg boley teman aku..hehe..tq cik novel..

Dan sekarang...saye tidak kesah orng nak labelkan saye antisosial ke..suke terperuk kat umah ke..tak suke jenjalan ke..sebab yg penting adalah kebahagiaan saya..saya senang dengan diri saye..bermalasan di rumah ada satu nikmat...haha

Okeylah..tengah tunggu panggilan seseorang neh..katenye nak call...haha...

laen kali ketemu lagik ya..InsyaAllah...ade banyak benda nak cite..hehe..

salam sayang...
katak hijau

No comments:

Post a Comment