Thursday, February 4, 2010

sudah tiba masanya angan-angan itu ku lepas ke langit biru..

salam..

Guys,
do you want know something? aku rasa down sangat minggu neh..rasa macam hilang arah...semua yang berlaku dalam tempoh seminggu neh betul2 buat aku sesak...sebak..hiba..

Guys,
betul cakap orang..kebenaran itu sesuatu yang pahit untuk diterima..malah ibarat pisau tajam yang ganas menghunus menusuk hati...apatah lagi kebenaran yang mampu meleyapkan segala impian yang kita simpan selama ini...

Guys,
Aku menyimpan angan-angan untuk ia menjadi kenyataan. Aku menyimpan cita agar mimpi itu akan terlihat di dunia nyata..namun segalanya hanya angan-angan...setelah setahun 'berjuang', 'berperang'...aku lepaskan angan-angan itu pergi..membiarkan ia terbang bebas di dada langit..

Guys,
Melepaskan angan-angan itu bukan suatu yang aku pinta...angan-angan itulah kekuatan ku..angan-angan itulah yang mencorak hari-hari aku..angan itulah yang menjadi penguat semangat aku..namun segalanya kebenaran telah meranapkan angan-angan itu..

Guys,
Menangis???huh!!!terlalu berat untuk diceritakan...terlalu pedih tatkala ingin diluahkan...terlalu berat untuk ditanggung...jadi tangisan itulah jalan penghabisannya...tangisan itulah yang bisa menyapu segala lelahku selama ini..tangisku di sujudMu..

Ya Allah...hambaMu ini keliru dengan keputusan sendiri..HambaMu ini gagal dalam mencorak kehidupannya..Ya Allah, turunkan hidayah walau secebis untuk hambaMu ini terus melangkah gagah di bumiMu ini..kurniakanlah kasihMu Ya Allah kepada hambaMu ini supaya dia mampu untuk terus tersenyum di pentas ini...redhakanlah setiap perbuatanku..Iklaskanlah setiap lakuku Ya Allah...hambaMu ini hanya insan kerdil yang mengharap hidayahMu yang maha hebat....

Lara Hati....

No comments:

Post a Comment