Tuesday, December 20, 2011

BERjuanglaH....wahaI sekePing haTi....


Wahai sekeping hati,
Dikau pernah berbisik padaku
Perihal sebuah suka dan duka
Yang sukar dipisahkan.

Wahai Sekeping hati,
Dikau juga berkali-kali
mengaingatkan aku perihal
lelah dan derita
yang tak pernah lupa singgah

Wahai Sekeping hati,
Dikau sering kali melakar bicara padaku
perihal dendam dan kecewa
yang sukar lenyap biarpun dipadam.

Tapi aku wahai sekeping hati,
hanya sekadar mendengar cebisan cerita mu
dan kadang kala ku menolak bicaramu

Dan hari ini...
perihal lelah, kecewa, derita, dendam dan suka dukamu
berlari riang di dadaku
menyelinap setiap rongga nafasku
meresap ke urat nadiku..

Dan aku hari ini...
kembali dengan mengimbau ceritamu
untuk dijadikan kekuatan diri
untuk dijadikan perisai jiwa
untuk dijadikan kalis lara

kerana..wahai sekeping hati..
aku terhiris, tercalar dan terluka..

wahai sekeping hati..
bantulah aku dalam perjuangan tanpa noktah ini
agar bisa ku terus gagah menapak
agar bisa ku mampu tersenyum lagi
dan agar bisa ku bangkit dari rebah ini.

salam sayang

No comments:

Post a Comment