Thursday, November 17, 2011

WaR...

salam...

salam sayang untuk sume..lama menyepi?..takde modal nak bercerita walaupun perihal hati dan perasaan..haha...

Entah kenapa perkataan WAR itu melompat-lompat dalam minda...mungkin hambatan perasaan yang semakin mencarik rasa membuatkan diri seakan terperosok dalam dunia sendiri...(pergh bahasa..terbaekkkk la)...

WAR adalah perang namun kali ini bukan perang saudara mahupun perang bunuhan yang ingin diceritakan tetapi ia lebih kepada perang antara si hati dan si perasaan...

Well...soal hati dan perasaan sememangnya suatu yang biasa dibicarakan..bagi aku..hati dan perasaan adalah berkaitan..sakitnya hati maka sakitlah perasaan..pedihnya hati maka pedihlah perasaan (ini bukan iklan pedih ulu hati yer..haha)

"ikut hati kalau ko rasa perasaan kau betul".."kau buat hati aku macam takde perasaan"..itu antara ayat biase yg kite dengar..betapa hati dan perasaan itu 'bersama' dalam nadanya...

Sangat sakit bile kite terus-terusan mendera hati dan perasaan..walaupun kita tak sedar apa yang kita buat...bagaimana air mata itu sangat murah apabila berdepan dengan soal hati..apabila harga diri bagai dilambung-lambung tatkala diri dijadikan pilihan kedua mahupun persinggahan sementara sang arjuna.

aku pernah alami fasa remuk redam sebuah hati dan perasaan..namun sedikit demi sedikit aku belajar untuk menerima sebuah ketentuan.

~Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya~..Percaya bahawa semua yang tertulis itu adalah ketentuanNya dan setiap ketentuan itu ada rahmat yang maha besar...jadi si hati dan si perasaan ayuh berdamai..usah berperang lagik..hehe

Ujian Allah itu memberi ruang dan peluang kepada aku untuk membaiki diri untuk jadi yg lebih baik..untuk jadik lebih kental..untuk jadi lebih 'perkasa'...

Allah itu tidak memberi apa yang kita inginkan tapi DIA bagi apa yang kita perlukan..adalah lebih baik kite merelakan daripada terus berperang dengan rasa..

Now..ketenangan itu datang..DIA memberi ruang untuk aku menilai diri dan 'dia' dalam hidup...DIA memberi aku peluang untuk belajar erti setia yang bertempat dan bukannya menjadi telunjuk kpd tuntutan duniawi..

Allah maha besar..sesungguhnya Dia mengetahui segalanya...semoga terus diberi kekuatan itu..amin..

salam sayang...

No comments:

Post a Comment