Tuesday, December 22, 2009

Sedikit terguris...

Salam...

Hari nie office ade buat meeting akhir tahun..mcm biasalah...sume benda akan dibincangkan mase meeting...sehingga kisah dua tahun lepas pong dibangkitkan sama...biasalah..manusia...yg tak elok tuh diingt smpai mati yang baik..tak sah tunggu setahu, 2 3 jam kompem leh lupe...
memang dasar!!!!...

namun ape yang aku boleh simpulkan drpd meeting tuh ialah ada segelintir manusia yg berckap nak menangkan diri sendiri..tak pernah nak mencari kesalahan pad diri sendiri..bercakap semacam dia kalis dari kesalahan..bercakap mcm die kebal dengan keburukan...tanpa die sedar dia adalah punca masalah...

bercerita kononnya mengharap apa yang dicakap dpt menyelamatkan keadaan tanpa die sedar apa yg die ckap hanya menambah kebencian yang tersedia ada untuk die...memberi pendapat kononnya mampu menjernihkan kekusutan sedangkan die tidak tahu apa yg diutarakan pasti akan berbalik kepadanya juga..

Malah hati ini sedikit terguris dengan telahan seorang manusia itu bahawa apa yg dilakukan adalah terdapat konspirasi..hey manusia..hati ini hanya mengikut arahan sahaja...apa yg terjadi adalah berdasarkan arahan yg dikeluarkan oleh yg paling besar dlm opis ini...tak sangka rupa2nye rezeki yg diperolehi suatu ketika dahulu dijadikan agenda berbangkit untuk mengungkit kisah lama...rezeki yg diturunkan kepada hati ini dipertikaian..

Ya Allah...aku bersyukur dengan setiap rezeki yang Engkau turunkan buat ku.. sesungguhnya keberkatanMu yang aku inginkan dalam hidupku...Ya Allah...luaskanlah pandanganku..lebarkan jalan lurus buatku..sesungguhnya hati ini sangat ingin menjadi hambaMu yang taat..sesungguhnya hambamu ini sering mengimpikan keredaanMu..

Ya Allah...sesungguhnya aku sedar, diri ini terlalu jauh menyimpang dijalanmu...terlalu tersasar dilandasan yang tersedia indah buatku...berikanlah aku kekuatan untuk menjadi hambamu yang ikhlas pada setiap perbuatan yang dilakukan...Kau berikan aku dan keluarga ku kehidupannya yang sewajarnya untuk kami terima..

salam sayang..
katak hijau

1 comment: